Profesorul este figura centrală a procesului instructiv - educativ. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă și o bună pregătire psihopedagogică.
Bun venit! Acest blog este destinat cadrelor didactice înscrise la gradul II și nu numai ...

Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

joi, 13 iulie 2017

PSIHOPEDAGOGIE ( examen oral) – SUBIECTE POSIBILE

Pedagogie cu elemente de psihologie și de sociologie educațională


  • ·        Conceptul de educație
  • ·        Statutul epistemologic al pedagogiei
  • ·        Normativitatea pedagogică. Sistemul principiilor didactice
  • ·        Formele educației (formală, nonformală, informală)
  • ·        Dimensiunile educației
  • ·        Noile educații
  • ·        Alternativele educaționale
  • ·        Autoeducația
  • ·        Educația permanentă
  • ·        Teorii ale educației
  • ·        Functiile educației
  • ·        Elementele componente ale educației ( Dimensiunile educației)
  • ·        Educabilitatea
  • ·        Factorii educabilității (ereditatea, mediul, educația, sinele)
  • ·        Teorii ale educabilității
  • ·        Structura și dinamica personalității (temperament, aptitudini, caracter)
  • ·        Creativitate și talent
  • ·        Personalitatea cadrului didactic
  • ·        Managementul proiectelor de cercetare în științele educației
  • ·        Activitatea psihopedagogică
  • ·        Managementul instituției școlare
  • ·        Finalitățile educației (ideal, scopuri și obiective educaționale). Operaționalizarea obiectivelor. Taxonomia lui Bloom
  • ·        Conceptul de curriculum
  • ·        Abordarea curriculară a educației
  • ·  Teoria curriculumului (teoria proiectării pedagogice). Curriculum ca proiect pedagogic
  • ·        Proiectarea activității didactice
  • ·        Documente curriculare
  • ·        Procesul de învățământ
  • ·        Învățarea – delimitări conceptuale
  • ·        Condițiile interne ale învățării (mecanismele învățării)
  • ·        Condițiile externe ale învățării
  • ·        Stiluri de învățare
  • ·        Predarea – delimitări conceptuale, modele
  • ·        Stiluri de predare
  • ·        Strategiile didactice
  • ·        Metode moderne de învățământ – brainstorming
  • ·        Forme de organizare a procesului de învățământ
  • ·        Succesul și insuccesul școlar
  • ·        Comunicarea didactică
  • ·        Managementul clasei de elevi
  • ·        Feedbackul
  • ·        Educația elevilor cu nevoi speciale
  • ·        Creativitatea și elevii cu un potențial aptitudinal ridicat
  • ·        Evaluarea (definire, etape, funcții, forme)
  • ·        Metode de evaluare tradiționale
  • ·        Metode de evaluare moderne
  • ·        Elaborarea probei de evaluare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

Persoane interesate

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *