Pedagogie cu elemente
de psihologie și de sociologie educațională
- · Conceptul de educație
- · Statutul epistemologic al pedagogiei
- · Normativitatea pedagogică. Sistemul principiilor didactice
- · Formele educației (formală, nonformală, informală)
- · Dimensiunile educației
- · Noile educații
- · Alternativele educaționale
- · Autoeducația
- · Educația permanentă
- · Teorii ale educației
- · Functiile educației
- · Elementele componente ale educației ( Dimensiunile educației)
- · Educabilitatea
- · Factorii educabilității (ereditatea, mediul, educația, sinele)
- · Teorii ale educabilității
- · Structura și dinamica personalității (temperament, aptitudini, caracter)
- · Creativitate și talent
- · Personalitatea cadrului didactic
- · Managementul proiectelor de cercetare în științele educației
- · Activitatea psihopedagogică
- · Managementul instituției școlare
- · Finalitățile educației (ideal, scopuri și obiective educaționale). Operaționalizarea obiectivelor. Taxonomia lui Bloom
- · Conceptul de curriculum
- · Abordarea curriculară a educației
- · Teoria curriculumului (teoria proiectării pedagogice). Curriculum ca proiect pedagogic
- · Proiectarea activității didactice
- · Documente curriculare
- · Procesul de învățământ
- · Învățarea – delimitări conceptuale
- · Condițiile interne ale învățării (mecanismele învățării)
- · Condițiile externe ale învățării
- · Stiluri de învățare
- · Predarea – delimitări conceptuale, modele
- · Stiluri de predare
- · Strategiile didactice
- · Metode moderne de învățământ – brainstorming
- · Forme de organizare a procesului de învățământ
- · Succesul și insuccesul școlar
- · Comunicarea didactică
- · Managementul clasei de elevi
- · Feedbackul
- · Educația elevilor cu nevoi speciale
- · Creativitatea și elevii cu un potențial aptitudinal ridicat
- · Evaluarea (definire, etape, funcții, forme)
- · Metode de evaluare tradiționale
- · Metode de evaluare moderne
- · Elaborarea probei de evaluare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu