Profesorul este figura centrală a procesului instructiv - educativ. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă și o bună pregătire psihopedagogică.
Bun venit! Acest blog este destinat cadrelor didactice înscrise la gradul II și nu numai ...

Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

marți, 18 iulie 2017

Notițele mele - Conceptul de educație

Din punct de vedere etimologic, termenul de educație își are originea în substantivul latin educatio, substantiv derivat din două verbe: educo – educare (a crește, a hrăni, a educa o ființă umană) și educo – educere ( a scoate din, a înălța). Acesta a fost folosit pentru prima dată de Michel de Montaigne, în "Eseuri" (1580): "Condamn orice violență în educația unui suflet tânăr".

Pedagogia are ca obiect de studiu educația.
EDUCAŢIA este un fenomen socio-uman care constă în transmiterea acumulărilor teoretice (informațiilor) și practice (abilităților) obținute de omenire de-a lungul evoluției sale social-istorice tinerelor generații, formându-le personalitatea și profesionalitatea  necesară desfășurării de  activități utile în plan social .
Educația reprezintă simultan:
o activitate organizată instituțional, conform unor finalități educative;
un produs al activității, determinabil și adaptabil la cerințele societății;
un proces, angajat între mai multe ființe umane, aflate în diferite relații de comunicare și de modelare reciprocă.


Educația, prin intermediul învățământului, realizează cel mai important produs – omul pregătit și creativ, factor esențial al dinamizării progresului și dezvoltării societătii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

Persoane interesate

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *