Profesorul este figura centrală a procesului instructiv - educativ. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă și o bună pregătire psihopedagogică.
Bun venit! Acest blog este destinat cadrelor didactice înscrise la gradul II și nu numai ...

Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

luni, 17 iulie 2017

Notițele mele - Finalitățile educației

FINALITÃŢILE EDUCAŢIEI  reprezintă orientările valorice ale activității de formare – dezvoltare a personalității definite la nivel de sistem (educație/ învățământ) și de proces (de învățământ).

Finalitățile disciplinei se reflectă nemijlocit în competențele generale și în setul de valori și atitudini enunțate în programă.

FINALITÃŢILE EDUCAŢIEI  se clasifică în: ideal educațional, scopuri educaționale, obiective educaționale.
IDEALUL EDUCAŢIONAL este finalitatea cu gradul cel mai mare de generalitate și exprimă, de fapt, tipul de personalitate pe care școala/ educația urmărește să-l formeze în procesul desfășurării ei.
Idealul educațional se realizează prin scopuri și obiective educaționale.
SCOPURILE EDUCAŢIONALE sunt finalități pe termen mediu, sunt anticipări mentale ale diverselor acțiuni de formare a personalității umane și se referă la rezultatele ce urmează să se obțină în cadrul unui șir de acțiuni educaționale.
OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE sunt finalități pe termen scurt, la sfârșitul unei lecții sau a unei secvențe de lecție.

Operaționalizarea obiectivelor
OBIECTIVELE OPERAŢIONALE exprimă finalitățile unei activități didactice sub forma unor comportamente observabile și măsurabile la elevi.
A operaționaliza un obiectiv înseamnă a-l transpune în termeni de acțiune pe care trebuie să o realizeze elevul.

Obiectivul operațional anticipă o schimbare comportamentală observabilă și măsurabilă, realizată într-o secvență de instruire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

Persoane interesate

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *