Profesorul este figura centrală a procesului instructiv - educativ. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă și o bună pregătire psihopedagogică.
Bun venit! Acest blog este destinat cadrelor didactice înscrise la gradul II și nu numai ...

Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

duminică, 16 iulie 2017

Notițele mele - ROLURILE PROFESORULUI

PROFESORUL reprezintă figura centrală a actului pedagogic. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă şi o bună pregătire psihopedagogică, întărită de un profund sentiment de afecţiune pentru copii.
ROLURILE PROFESORULUI:

  • MODEL
Prin întreaga sa personalitate, prin acţiunile, comportamentul său, profesorul este un exemplu pozitiv pentru elevi.

  • EXPERT AL ACTULUI DE PREDARE-ÎNVÃŢARE-EVALUARE
Profesorul poate lua decizii privitoare la tot ceea ce se întâmplă în procesul de învățământ.

  • AGENT MOTIVATOR
Profesorul declanșează și întreține interesul, curiozitatea și dorința lor pentru activitatea de învãțare.

  •  LIDER
Profesorul diriginte conduce un grup de elevi, exercitându-și puterea asupra principalelor fenomene ce se produc aici. Este un prieten și un confident al elevilor, un îndrumător și un sfătuitor al acestora.

  • CONSILIER
Profesorul este un observator sensibil al comportamentului elevilor, un îndrumător și un sfătuitor al acestora.

  • PROFESIONIST REFLEXIV
Profesorul se străduiește tot timpul să înțeleagă și să reflecteze asupra întâmplărilor inedite din clasă, să studieze și să analizeze fenomenele psihopedagogice cu care se confruntă.

  • MANAGER

Profesorul supraveghează întreaga activitate din clasă, asigură consensul cu ceilalți profesori, cu părinții și cu ceilalți factori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

Persoane interesate

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *