PROFESORUL
reprezintă figura centrală a actului
pedagogic. Pe lângă o bună pregătire profesională, acesta trebuie să aibă şi o
bună pregătire psihopedagogică, întărită de un profund sentiment de afecţiune
pentru copii.
ROLURILE
PROFESORULUI:
- MODEL
Prin întreaga sa
personalitate, prin acţiunile, comportamentul său, profesorul este un exemplu
pozitiv pentru elevi.
- EXPERT AL ACTULUI DE PREDARE-ÎNVÃŢARE-EVALUARE
Profesorul poate lua
decizii privitoare la tot ceea ce se întâmplă în procesul de învățământ.
- AGENT MOTIVATOR
Profesorul declanșează
și întreține interesul, curiozitatea și dorința lor pentru activitatea de
învãțare.
- LIDER
Profesorul diriginte
conduce un grup de elevi, exercitându-și puterea asupra principalelor fenomene
ce se produc aici. Este un prieten și un confident al elevilor, un îndrumător
și un sfătuitor al acestora.
- CONSILIER
Profesorul este un
observator sensibil al comportamentului elevilor, un îndrumător și un sfătuitor
al acestora.
- PROFESIONIST REFLEXIV
Profesorul se
străduiește tot timpul să înțeleagă și să reflecteze asupra întâmplărilor
inedite din clasă, să studieze și să analizeze fenomenele psihopedagogice cu
care se confruntă.
- MANAGER
Profesorul
supraveghează întreaga activitate din clasă, asigură consensul cu ceilalți
profesori, cu părinții și cu ceilalți factori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu